Asiakasillat ja -päivät ovat tärkeä osa Kespetin asiakkuuksien hoitoa aivan kuin millä tahansa yrityksellä. Nykypäivänä haasteena on saada ihmiset osallistumaan tapahtumiin. Tämä johtunee siitä, että oman perheen kanssa vietettyä aikaa arvostetaan enemmän kuin iltamia, joista käteen jää surkeimmassa tapauksessa kamala nestehukka.
Tästä syystä päätimme yhdistää nämä kaksi asiaa – perheet ja asiakastapahtuman. Kutsuimme noin 70n ihmisistä melkein 20 eri yrityksestä viettämään päivää kanssamme Särkänniemen huvipuistoon. Perheitä ilmoittautui odotettua enemmän ympäri Suomen – Helsingistä, Tampereelta, Porista, Turusta, Lappeenrannasta ja aina Kokkolasta saakka.
Tarjosimme laiterannekkeet koko perheelle sekä lisäksi lounaan jälkiruokineen.
Luulimme, että osallistujaporukka tulisi katoamaan Särkänniemessä väkipaljouteen. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan pääsimme keskustelemaan perheiden kanssa. Olimme myös jakaneet kaikille mustat Kespet-lippalakit, joista oli helppo tunnistaa oma porukka. Hyväntuulisten ihmisten kanssa on helppo jutella eikä keskustelut edes pyörineet pelkästään eristämisen ympärillä. Siinä vaiheessa kun jälkikasvu vaatii hattaraa ei pellille ole tilaa.
Osallistujamäärä yllätti jopa meidätkin. Yleensä asiakastapahtumiin osallistuu kourallinen ihmisiä, sekin pitkän maanittelun jälkeen. Nyt ei tarvinnut maanitella, saimme sopivan joukon kasaan helposti haarukoimalla asiakaskunnasta ne, joilla tiedettiin tai oletettiin olevan lapsia. Tämän kokemuksen perusteella tulemme jatkossakin järjestämään asiakaspäivät siten, että koko perhe pääsee osallistumaan.
Ehkä ensi kerralla voisimme tarjota elämyksen Kespet-sirkuksessa – Pekka on tunnetusti taitava trapetsilla.